1. Üldtingimused
1.1. GRETHE.EE e-pood müüb LOOMEKODA MUGUL mtü-le kuuluvas e-kaupluses müüdavaid tooteid (edaspidi tooted).
1.2. Tingimused kehtivad õigussuhetele, mis tekivad kliendi (edaspidi klient) ja internetiaadressil www.grethe.ee/pood asuva ostukeskkonna (edaspidi e-pood) omaniku Loomekoda Mugul mtü (edaspidi müüja) vahel seoses e-poest toodete ostmisega. Lisaks käesolevatele tingimustele reguleerivad e-poest toodete ostmisel tekkivaid õigussuhteid Eesti Vabariigis kehtivad õigusaktid.
1.3. Müüjal on õigus ühepoolselt tingimusi muuta ja täiendada, avaldades uued tingimused internetileheküljel www.grethe.ee. Tehingule rakendatakse tehingu toimumise hetkel kehtivaid tingimusi ja hindu.
1.4. Kliendil on võimalik enne ostu sooritamist müügitingimustega tutvuda, need salvestada, printida ja vajadusel taasesitada ning klient nõustub e-poest ostu sooritamisel tingimustes sätestatuga.
1.5. Tingimustele lisaks kohaldatakse e-poest ostu sooritamisele Eesti Vabariigis kehtivaid õigusakte.
1.6. Müüja andmed:
Loomekoda Mugul mtü
Tindi 5
Rõuge
Reg. nr 80314706
Telefon +372 53333034
Email: mugul@mugul.ee
1.7. Kõik www.gretepood.ee lehel olevad fotod ja tekstid on kaitstud autoriõigustega, mis kuuluvad Grethe Rõõm, Loomekoda Mutul mtü. Lehel oleva materjali omavoliline kopeerimine ja kasutamine on keelatud.
2. Tellimuse vormistamine
2.1. Tellimusi saab grethe.ee e-poes esitada kas kliendina sisse logides või külalisena.
2.2. Klient valib e-poest välja soovitud toote ning lisab selle ostukorvi.
2.3. Tellimuse vormistamiseks tuleb kliendil liikuda Ostukorvi lehele ja täita nõutud andmeväljad ning valida sobiv toodete kohaletoimetamise viis.
2.4. Klient kohustub tellimuse vormistamisel esitama tellimuse täitmiseks vajalikud, tõesed andmed.
2.5. Pärast nõutud andmete sisestamist ja andmete õigsuse kontrollimist kinnitab klient tellimuse ja tasub kauba eest müüja poolt pakutud maksekeskkondades. Klient kontrollib enne arve tasumist, et arves toodud andmed vastavad kliendi tegelikule soovile. Peale antud tegevust on tellimus kinnitatud ja müüjale edastatud.
2.6. Pärast toote eest tasumist tuleb kliendil vajutada lingile “Tagasi kaupmehe juurde”.
2.7. Tellimuse ja makse kättesaamise kohta saadab e-pood kliendi e-postile tellimuse kinnituse ning arve.
2.8. Müügileping kliendi ja müüja vahel jõustub alates kliendi poolt tasutud ostusumma tervikuna laekumist grethe.ee e-poe arvelduskontole.
2.9. Kui tellitud kaupa ei ole võimalik tarnida seoses kauba lõppemisega või muul põhjusel, teavitatakse sellest klienti esimesel võimalusel ning tagastatakse tasutud raha (sh kauba kättetoimetamise kulud) viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul teate saatmisest.
2.10. Müüja ei vastuta tellimuse täitmisel kliendi poolt esitatud ebakorrektsetest andmetest tingitud täitmise võimatuse või mistahes sellest tulenevate tagajärgede eest.
2.11. Müüjal on õigus loobuda tellimuse täitmisest, kui tekib kahtlus müüjale esitatud andmete õigsuses ja headele tavadele mittevastava käitumise puhul.
3. Tooted
3.1. E-poes kuvatavad tooted on reeglina laos/müüja kaupluses olemas. Nimetatud toodete saadavust ei tagata, kuna see võib olla ekslik seoses võimalike tehniliste probleemidega programmides.
3.2. Juhul, kui klient esitab tellimuse, kuid ilmneb, et antud toode müüjal puudub, ei ole e-poel võimalik antud tellimust täita. Antud juhul tagastatakse kliendile kogu ostusumma kohe peale toote puudumise selgumist.
3.3. E-poes kuvatavad fotod toodetest on illustratiivse tähendusega ning võivad vähesel määral tahtmatult erineda toote tegelikust väljanägemisest.
4. Hinnad
4.1. Kõik grethe.ee e-poes kuvatavad hinnad on näidatud eurodes.
4.2. Klient tasub tellimuse eest ettemaksuna kauba müügihinna ning kohaletoimetamise tasu täies ulatuses.
5. Makseviisid
5.1. Tellimuste eest saab turvaliselt tasuda Eesti pangalinkide abil.
5.2. Loomekoda Mugul mtü on isikuandmete vastutav töötleja, kes edastab maksete teostamiseks vajalikud isikuandmed volitatud töötleja Maksekeskus AS-ile.
5.3. Tasumine toimub väljaspool e-poodi turvalises teenusepakkuja Maksekeskus AS maksekeskkonnas.
5.4. Müüjal puudub ligipääs kliendi panga ja krediitkaardi andmetele.
6. Kauba kättesaamine
6.1. Digitooted saab alla laadida pärast makse sooritamist. Kaupa saab tellida Rõuges asuvasse stuudiosse (Tindi 5), SmartPOSTi või Omniva pakiautomaati.
6.2. Kauba kohaletoimetamisel kliendi poolt valitud SmartPOSTi või Omniva pakiautomaati lisandub kauba hinnale kohaletoimetamise tasu.
6.3. Valides kohaletoimetamise viisina Omniva või SmartPOSTi pakiautomaadi, jõuab toode kliendi poolt valitud pakiautomaati 5 tööpäeva jooksul arvates tellimuse kinnituse saatmisest kliendi e-posti aadressile.
6.4. Kauba kohalejõudmisest pakiautomaati teavitatakse klienti SMS-teatega, mis sisaldab pakiautomaadi ukse avamiseks unikaalset uksekoodi ning pakiautomaadi asukohta.
6.5. Toodet hoitakse pakiautomaadis 7 kalendripäeva. Pärast nimetatud tähtaja lõppu saadetakse toode tagasi e-poele.
6.6. Juhul, kui klient ei ole hoiutähtaja möödudes pakiautomaadist kaupa vastu võtnud, loeb müüja, et klient on tellimusest loobunud ning müüja tagastab kliendile ostusumma viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul samale arvelduskontole, millelt ostu eest tasuti.
6.7. Klient on kohustatud enne tellimuse vormistamist kontrollima esitatavate kontaktandmete õigsust, vältimaks viivitusi ja arusaamatusi toodete kohaletoimetamisel. Müüja ei vastuta toodete kohaletoimetamisel tekkinud viivituste ja arusaamatuste eest juhul, kui viivitus või arusaamatus on tingitud kliendi poolt tellimuse vormistamisel esitatud andmete ebatäpsusest või -õigsusest.
6.8. Juhul, kui Klient on tellimuse vormistanud nädalavahetusel (ajavahemikul reedel pärast kella 13.00 kuni esmaspäeval kella 09.00-ni) või riigipühal, hakkab 5 tööpäeva tähtaeg kehtima nädalavahetusele või riigipühale järgneval esimesel tööpäeval kell 09.00.
7. Taganemisõigus ja kauba vahetamine
8.1. Pärast tellimuse kättesaamist on kliendil õigus e-poes sõlmitud lepingust taganeda 14 päeva jooksul.
8.2. Taganemisõigus ei kohaldu, kui kaup on digitaalne.
8.3. Toodete tagastamiseks/vahetamiseks tuleb müüjale esitada taganemisavaldus 14 päeva jooksul alates kauba kättesaamisest.
8.4. Taganemisavaldust saab esitada järgnevalt:
- Saates vabas vormis ühemõttelise e-kirja aadressilemugul@mugul.ee
8.5. Müüjale saabunud tagastusi aktsepteeritakse üksnes koos täidetud tagastusvormi või -avaldusega.
8.6. Klient on kohustatud tagenemisõiguse kasutamisel tagastama kauba müüjale hiljemalt 14 päeva jooksul arvates taganemisavalduse esitamisest.
8.7. Klient võib kasutada lepingust taganemise õigust, kui kaup on kasutamata ja rikkumata. Soovitame kliendil kõik kaubad, mida ta soovib tagastada, saata tagasi või kohale toimetada ühe korraga. Soovitame tagastada kaubad originaal-transpordipakendis.
8.8. Tarbija peab kauba tagastama avalduse esitamisele järgneva 14 päeva jooksul või esitama tõendi, et ta on eelnimetatud perioodi jooksul kauba üle andnud logistikafirmale. Kauplejal on õigus keelduda tagasimaksete tegemisest seni, kuni on lepingu esemeks oleva asja tagasi saanud või kuni tarbija on esitanud tõendid, et on asja tagasi saatnud, sõltuvalt sellest, kumb toimub varem.
8.9. Ümbervahetatav või tagastatav toode ei või olla kahjustunud või kandmisjälgedega, toode peab olema originaalpakendis ja toote küljes peavad olema kõik originaaletiketid. Tagastamisele kuuluva eseme seisukorra halvenemisel vastutab klient asja kasutamisest tingitud väärtuse vähenemise eest üksnes juhul, kui ta on eset kasutanud muul viisil, kui on vaja asja olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks. Et veenduda eseme olemuses, omadustes ja toimimises, peaks klient käsitsema ja kasutama asja üksnes nii, nagu tal lubataks seda tavapäraselt poes teha.
8.10. Kui kaupa on kasutatud muuks otstarbeks kui on vajalik kauba olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks või sellel on kasutamise või kulumise märke, on veebipoel õigus alandada tagastatavat tasu vastavalt kauba väärtuse vähenemisele.
8.11. Kaupadele, mida oma olemuse tõttu ei saa tagastada (digitooted) 14-päevane taganemisõigus ei kehti
8.12. Kui Ostja on sõnaselgelt valinud e-poe pakutud kõige odavamast tavapärasest asja kättetoimetamise viisist erineva kättetoimetamise viisi, ei pea e-pood tarbijale tagastama kulu, mis ületab tavapärase kättetoimetamise viisiga seotud kulu.
8.20. Müüja tagastab kliendile ostusumma 14 päeva jooksul alates tagastamisavalduse saamisest. Tagastus toimub samale arvelduskontole, millelt klient tagastatava tellimuse eest tasus.
8.21. Tellimuse tagastamise korral tagastab müüja kliendile kogu lepingu alusel saadud summa, sealhulgas kliendi tasutud tellimuse kättetoimetamiskulu. Juhul, kui tellimus tagastatakse osaliselt ja tellimusele on lisandunud kättetoimetamiskulu, võib müüja tagastada kättetoimetamiskulu proportsionaalselt tagastatud toodete arvuga.
8.22.Tagasimakse laekub kliendi pangakontole hiljemalt järgmisel pangapäeval. Krediitkaardiga maksmise puhul vastavalt kliendi panga tingimustele.
9. Pretensioonide esitamise kord
9.1. Müüdud toodetele kehtib VÕS §-s 218 lg-s 2 sätestatud 2-aastane pretensioonide esitamise tähtaeg alates kauba üleandmisest kliendile.
9.2. Toote nõutele mittevastavuse või puuduste ilmnemisel kohustub klient müüjat sellest viivitamatult teavitama, kuid mitte hiljem kui 2 kuu jooksul peale vea ilmnemist.
9.4. Kõik pretensioonid vaadatakse läbi ja kliendiga võetakse ühendust esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 15 päeva jooksul alates pretensiooni kättesaamisest.
9.5. Müüja ei vastuta tellimuse täitmisel kliendi poolt esitatud ebakorrektsetest andmetest tekkiva kahju või mis tahes muude tagajärgede eest, sealhulgas kohaletoimetamise viivituse eest, kui see on tingitud asjaoludest, mida müüjal ei olnud võimalik mõjutada.
9.6. Müüja ei vastuta tellitud kauba mittesihipärasest kasutamisest tekkinud kahjude eest. Samuti kohaletoimetamise viivituse eest, kui see on tingitud asjaoludest, mida müüja ei saanud mõjutada ja/või mis on tingitud temast mitteolenevast vääramatust jõust (force majeure).
9.7. Tarbijal on õigus nõuda müüjalt toote ostuhinna alandamist või lepingu lõpetamist ja kauba eest raha tagasi nõuda, kui müüjal ei ole võimalik toodet parandada või asendada, toote parandamine või asendamine ebaõnnestub, müüja ei ole kauba puudust mõistliku aja jooksul kõrvaldanud, tarbijale on tekitatud põhjendamatuid ebamugavusi.
9.8. Müüja ei hüvita kliendi tehtud kulutusi toote nõuetele mittevastavuse või puuduste korral ega vastuta nende eest, kui: toote väärtus on langenud/toode on kahjustunud kliendi süül, puudused on tekkinud toote mittesihtotstarbelise kasutamise, s.h. hooldusjuhise mittejärgimise tagajärjel, toote väärtus on langenud tavapärasel kasutamisel tekkinud loomuliku kulumise tõttu, puudub ostu sooritamist tõendav dokument.
9.9. Müüja ja kliendi vahel tekkivad vaidlused lahendavad pooled läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel on kliendil õigus pöörduda Tarbijakaitseametisse (Rahukohtu 2 Tallinn 10130, http://www.tarbijakaitseamet.ee) ja tarbijavaidluste komisjoni (Rahukohtu 2 Tallinn 10130, http://www.komisjon.ee) vaidluse kohtuväliseks lahendamiseks või Harju Maakohtusse. Lisaks on kõikidele Klientidele avatud e-kauplejatega tekkinud kaebuste lahendamiseks Euroopa Liidu elektrooniline keskkond ODR-platvorm (Online Dispute Resolution ehk veebipõhine vaidluste lahendamine) aadressil http://ec.europa.eu/odr.
10. Vastutus
10.1. Müüja ja Klient vastutavad teineteise ees käesolevate kasutustingimuste rikkumisega teisele poole tekitatud kahju eest Eesti Vabariigis kehtivates õigusaktides sätestatud juhtudel ja ulatuses.
10.2. Müüja vastutab Toote müügihinna ulatuses.
10.3. Klient kohustub kasutama E-poe teenust üksnes seaduse ja heade tavadega kooskõlas olevatel eesmärkidel.
11. Kasutamistingimused ja nende muutmine
11.1. E-poes registreerudes või ostu sooritades nõustub Klient E-poe kasutustingimustega ja kohustub neid täitma.
11.2. Müüja ja Kliendi vahel jõustub müügileping alates tasumisele kuuluva ostusumma laekumisest Müüja arvelduskontole.
11.3. Müüja võib muuta E-poe kasutustingimusi ja toodete hindasid. Teade muutuste kohta avaldatakse E-poe keskkonnas. Tehingule rakendatakse tehingu toimumise hetkel kehtivaid tingimusi ja hindu.
11.4. Müüjal on õigus loobuda tellimuse täitmisest kui tehnilise vea tõttu oli E-poes kuvatud Toote hind ekslik.
12. Muud tingimused
12.1. Kliendi ja Müüja vahel tekkinud erimeelsused lahendatakse läbirääkimiste teel.
12.2. Kui Müüja on keeldunud Tarbija kaebust lahendamast või Tarbija ei ole nõus Müüja pakutud lahendusega ja leiab, et on rikutud tema õigusi või kahjustatud tema huve, võib Tarbija esitada kaebuse tarbijakaebuste komisjonile Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Ameti kaudu või kohtule. Komisjoni pöördumine on tarbijale tasuta ning tehingu väärtus peab olema üle 20 euro. Tarbija võib esitada kaebuse ise või esindaja kaudu. Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Ameti komisjoni andmed on toodud Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Ameti kodulehel, Euroopa Liidu liikmesriikides tekkivate probleemide lahendamiseks pöörduda Euroopa Liidu tarbijate Nõustamiskeskusse.