Grethe Rõõm

Karupere – 25

Just täpselt nii palju üleliigseid kilosid oleme tänavusse aastasse maha jätnud! 25! 

Võtsime Taavi ja Sandraga eelmise aasta lõpus vastu otsuse, et uus aasta tulgu kergem. Ja see otsus on toonud endaga kaasa nii palju head kergust, millest me need kolm ja pool kuud tagasi unistadagi ei osanud. 

Et alustada algusest, siis tundsime kõik, et vanal moel enam ei taha. See tähendab nii, et lõpetad oma päevatöö ja sööd õhtul kõhu punni täis, sest kogu see praegune olukord ja sellest tulenevad pinged tahavad kuidagi maandamist. Magad halvasti, sest kõht on liiga täis ja oled järgmisel päeval torssis nagu kevadine kartuliviss, sest uni oli hüplik. 

Istusime perega koos ja mõtlesime, et kuidas oleks parem kui varem. Ja et kergem elu oli korraga kõigi me pere täiskasvanud liikmete mõtteis, siis arutasime plaani läbi ja otsus oligi tehtud! 

Mis meid on aidanud? Panen allpool kolm peamist punkti kirja, ehk on Sullegi neist abi! 

  1. väga oluline otsus on, et õhtul pärast kl 18 ei söö. Sättisime oma õhtuse söögiaja nii, et enne kl 18 saab pere lauas kokku ja sööme. Nende kolme ja poole kuu jooksul on trehvanud paar õhtut, kus see kellaaeg on olnud hilisem, sest lihtsalt pole varem koju jõudnud. Aga valdavalt on enne kella kuut õhtul kõigil söödud. Ja kui ikka hirmsamalt isutab millegi järele, siis on õunad-porgandid jms värske kraam, millesse hambad sisse lüüa. Aga üsna üllatuslikult märkasime kõik, et ega väga isuta. Kui teadlikkuse ja kohaloluga süüa ja mitte möödaminnes näksida siit-sealt, siis on see kerge. 
  1. väga oluline otsus on liikumine. See tähendab, et võtsime eesmärgiks liikuda õues iga päev. Mul on oma ligi kaheksakilomeetrine ring, see võtab aega veidi vähem kui poolteist tundi ja kui algul oligi trikikas mõelda, et oijummel, kuidas ma selle oma päevadesse mahutan, siis nüüd on nii, et see lihtsalt on samamoodi päeva osa nagu hommikune ja õhtune hammastepesu. 

Võtsin endale eesmärgi, et kõnnin vähemalt viiel päeval nädalas. Tegelikkus on see, et mõni nädal teen oma kepikõndi kõigil seitsmel päeval, sest tunne on nii hea. Enamasti kuulan mõnd head podcasti ja naudin loodust, liigutamine on puhas lisaboonus. Paar nädalat on mööda läinud nii, et olen kõndinud vähem, 3-4 korda. Mõned olulised asjad on tahtnud tegemist ja nõudnud aega, seepärast. Aga õues olen vähemalt tunni ka neil päevil, kus kõndima ei jõua. Meil on ju koerad ja ponid ja kanad, kes tahavad tegelemist. 

Sassu armastab ujumist. Inglismaal koolis käies olid tal ujumiskoondise liikmena iga päev basseiniajad. Et meil olid enne koroonapiiranguid samuti basseinid lahti, võttis ta igal varahommikul aega ja läks kella kuueks basseini, ujus oma poolteist-kaks kilomeetrit ja päev oli saanud mõnusa stardi. Siis pandi basseinid kinni. Muidugi on keeruline leida asendusi asjadele, mis väga meeldivad, aga jooksmine õnneks meeldib talle samavõrra. Nii et praegu käib ta nädalas enamikel päevadel jooksmas. 

See talv oli mõnusalt lumine ja et Taavi armastab suusatamist, siis kogus ta suuskadel 500 kilomeetrit. Ta võttis igal õhtu tunnikese suusatamiseks, ja samamoodi kaks päeva nädalas on liikumisest puhkamiseks. Nüüd, kevadel, käib ta kahel korral nädalas tõukerattaga tööle. See tähendab tund sinna ja tund tagasi mõnusat pingutust. Paar korda nädalas käime koos kõndimas – siis, kui saame kõnniaja sätitud mõlemale sobima. Nüüdseks on liikumisest kujunenud mõnus harjumus, millest lihtsalt ei raatsi loobuda. Ehk et niiväga tasub endale külge harjutada neid häid harjumusi, mis toetavad. Ja maha jätta need, mis kohe üldse ei toeta.

Hullult motiveeriv on see, et meil on oma trennieeskuju kodust võtta. Emil. Ta mängib Eesti saalijalgpallikoondises ja kohalikus klubis jalgpalli, mis tähendab, et tarka trenni tuleb teha tublisti. Lisaks fännib ta jõusaalitrenni. Et sinna praegu ei saa, treenib ta kodus. 

  1. väga oluline otsus on teha seda koos. See, et keegi on sinuga samal rajal, on megatoetav. Kas või juba see, et kui näed, et teine ka pingutab ja tulemuseks on mõnus olemine! Räägime ikka iga päev, et kuidas kellelgi tunded ja olemine. Ka see toetab. 

Kergem elu on nii palju kergem. Ja mõnusam. Ja elusam. Ja nauditavam.

Me jätkame. 

Lööd ka kaasa? 

PS. Kui tahad häid uudiseid ja inspiratsiooni igal reedel oma postkasti, siis liitu mu uudiskirjaga siin: http://grethe.ee/kontakt/

Next Post

Previous Post

Leave a Reply

© 2021 Grethe Rõõm

Theme by Anders Norén